Markkinoijat istuvat valtavan datamäärän päällä – mutta kuinka hyvin sitä hyödynnetään asiakasymmärryksen ja markkinointipäätösten tukena?
Tietoa on paljon, mutta se on hajallaan, eikä sen täyttä potentiaalia osata hyödyntää. Tekoäly auttaa järjestämään, analysoimaan ja hyödyntämään dataa tehokkaasti, kun se yhdistetään oikeisiin työkaluihin ja strategioihin.
Tässä koulutuksessa käydään läpi, miten oman datan ja tekoälyn yhdistelmä tehostaa markkinointia kolmivaiheisen Rakenna – Luo – Analysoi -mallin avulla.
1. RAKENNA – Oman datan haltuunotto ja hyödyntäminen
Ensimmäisessä vaiheessa keskitytään siihen, miten tunnistat, jäsentelet ja valjastat omassa organisaatiossasi olevan datan markkinointisi tueksi.
- Mitä dataa meillä on käytössämme?
- Miten tekoäly auttaa hyödyntämään dataa?
- Tietoturva ja eettiset näkökulmat – mitä kannattaa huomioida?
2. LUO – Sisällöt ja kampanjat oman datan pohjalta
Kun data on järjestetty ja analysoitu, tekoäly voidaan valjastaa sisällöntuotannon ja markkinointikampanjoiden suunnitteluun.
- Tekoäly sisällöntuotannon tukena
- Tekoälyn hyödyntäminen brändinmukaisessa sisällössä
3. ANALYSOI – Tulosten mittaaminen ja jatkuva optimointi
Tekoäly auttaa myös analysoimaan, testaamaan ja optimoimaan markkinointia jatkuvasti.
- Datan analysointi ja mittaaminen tekoälyllä
- Tekoäly osana jatkuvaa markkinoinnin kehittämistä
Palaute koulutuksesta
”Hyvä, kun tekoälyn hyödyntämistä käsitellään nimenomaan markkinoinnissa. Koulutuksessa käsiteltiin aihetta konkreettisesti esimerkkien kautta. Ja laajasti eri vaihtoehtoja ja ”uutuuksia”, joista en ennen kuullut esim. make.com-työkalusta. Kiitos kouluttajalle:)”
”Todella käytännönläheinen, arvoa tuottava ja omassa työssä hyödynnettävissä oleva koulutus.”
Miksi ostaa tallenne?
- Opit käytännön keinoja asiakasymmärryksen syventämiseen tekoälyn avulla.
- Saat konkreettisia työkaluja oman datan analysointiin ja hyödyntämiseen.
- Ymmärrät, miten tekoäly voi helpottaa kilpailija-analyysiä ja markkinointipäätöksiä.
- Opit hyödyntämään tekoälyä turvallisesti ja tehokkaasti markkinoinnissa.
- Saat selkeän toimintasuunnitelman tekoälyn ja oman datan yhdistämiseen käytännön työssä.
Kenelle?
Sisältö sopii parhaiten markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille, jotka haluavat hyödyntää dataa paremmin. Voit olla esimerkiksi asiakasymmärryksestä ja tiedolla johtamisesta kiinnostunut markkinointipäällikkö tai dataa keräävä ja analysoiva asiantuntija, joka haluaa ymmärtää tekoälyn mahdollisuudet.
Kouluttaja
Jonna Muurinen, toimitusjohtaja, Markkinointitoimisto Kuulu Oy
Koulutus pidetty
huhtikuu 2025
Kesto
2:39:57
Host
Susanna Bäckström, Markkinointiliitto
Tallenteen hinnat
Jäsen 99 € sis. alv. 25,5 %
Ei-jäsen 199 € sis. alv. 25,5 %
Saat koulutuksen heti käyttöösi