Miten päästä irti tuotelähtöisestä ajattelusta ja siirtyä markkinalähtöiseen ajatteluun?

Nykyinen käsitys markkinoinnista on taktinen ja siksi se on pääosin tukitoiminto. On aika hypätä markkinointiajattelussa ja -osaamisessa seuraavalle tasolle. Mitä se tarkoittaa tuotteiden ja palveluiden kehittämisen näkökulmasta? Entäpä johdon?

Keskustelussa avataan:

  • Miten kilpailuetu asetetaan tuotteen/palvelun/yrityksen/organisaation strategian ytimeen
  • Kuinka kilpailuedun löytäminen säteilee vaikutuksensa niin viestinnän, hr:n, markkinoinnin, ict:n ja t&k -funktioihin

Asiantuntijat
Markku Vierula, CEO, Vierula Consulting
Marco Mäkinen, Chief Strategy Officer, TBWA\Helsinki

Markku Vierula on maan johtava kilpailuedun löytämisen asiantuntija. Vierula on kehittänyt kansainvälisestikin ainutlaatuisen Löydä kilpailuetu ™ -työkalupakin, jonka avulla tuote, palvelu, yritys tai organisaatio voi löytää kilpailuedun.

Marco Mäkinen on Suomen tunnetuin brändiasiantuntija, joka rakentaa brändejä teoriassa ja käytännössä. Hän on kirjoittanut brändeistä (Brändi kulmahuoneeseen, Bulkista brändiksi) ja auttanut Suomen johtavia brändejä 30 vuoden ajan. 

Kesto
1:16:53

mark

Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.

sisään tunnuksillasi.

Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana

Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!

Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.

Vastaa